Maven Publishing
‘Vol met rijke vondsten over wat mensen drijft. Een fascinerende kijk in een nieuw onderzoeksgebied, door een van zijn voornaamste geeks.’
The Economist
Sociale Big Data
Sociale Big Data
Opkomst van de data-gedreven samenleving

Of we nu whatsappen, onze GPS gebruiken of gewoon bellen: we laten allemaal een continu spoor van digitale broodkruimels achter. Bij elkaar opgeteld levert dit een ongekende hoeveelheid informatie op over menselijk gedrag.

Sociale Big Data is het eerste boek dat verslag doet van hoe Big Data gebruikt wordt om ons gedrag nauwkeuriger te begrijpen en te beïnvloeden. Alex Pentland, een pionier op dit gebied, laat zien hoe deze nieuwe kennis wordt toegepast op sociale netwerken, bedrijven, en steden. Aan de hand van baanbrekend wetenschappelijk onderzoek geeft hij antwoord op vragen als: Hoe verspreiden ideeën zich binnen organisaties? Wat kun je doen om een stad creatiever te maken? en hoe kunnen we onze collectieve intelligentie inzetten om maatschappelijke en politieke problemen op te lossen?

Met Sociale Big Data introduceert Pentland een aantal van de belangrijkste ideeën die de eenentwintigste eeuw vorm zullen geven en signaleert hij een spannende trend: menselijk gedrag wordt steeds meer een exacte wetenschap.

Alex Pentland is professor aan MIT en de big data-expert van het World Economic Forum. Volgens Forbes is hij een van de meest invloedrijke data-wetenschappers ter wereld, en Time Magazine noemt hem een van de belangrijkste denkers van de eenentwintigste eeuw.

Alex Pentland
Alex Pentland

Alex Pentland is professor aan MIT en de big data-expert van het World Economic Forum. Volgens Forbes is hij een van de meest invloedrijke data-wetenschappers ter wereld, en Time Magazine noemt hem een van de belangrijkste denkers van de eenentwintigste eeuw.

Inkijkexemplaar
  • Klik hier om het inkijkexemplaar te downloaden in PDF formaat.
Aantal pagina's
  • 328
ISBN
  • 978 94 918 453 38
Vormgeving
  • Moker Ontwerp
Vertaler
  • Ineke van den Elskamp
Originele titel
  • Social Physics: How Good Ideas Spread – The Lessons from a New Science
Maven Publishing